Leren omgaan met stress?
Vlot herstellen van spanningsklachten of een burn-out?
Op een gezonde manier terugkeren naar je werk?

Tijdens de coaching van Eduzo staat een praktische evidence based aanpak met een duurzaam resultaat om stressbestendiger te worden centraal. De begeleiding draagt bij aan het herwinnen van energie en vitaliteit om weer volledig in je eigen kracht te staan!

Stress & burn-out coaching

Doel

Stress & burn-out coaching is een systematische en activerende begeleiding die gericht is op het verbeteren van je stressbestendigheid en het voorkomen of het verhelpen van burn-out. Tijdens de begeleiding worden zowel je privé- als je werkcontext betrokken.

Hoe?

De begeleidingsaanpak bij stress & burn-out coaching bestaat uit een combinatie van gespreks- en lichaamsgericht werken. Coaching met krachtgerichte technieken en een oplossingsgerichte aanpak worden gecombineerd ingezet om je veerkracht te verhogen, je stressklachten te verminderen of op een gezonde en duurzame manier terug te keren naar je werk. Jouw individuele noden blijven de rode draad vormen doorheen het begeleidingsproces!

Voor wie?

Je wil leren:

  • Rust en ruimte te ervaren in je hoofd
  • Op een gezonde manier om te gaan met hoge werkdruk
  • De balans tussen werk en privé te verbeteren
  • Niet meer te piekeren
  • Je minder aan te trekken van kritiek of geroddel
  • Minder perfectionistisch te worden
  • Je energie terug te krijgen
  • Je zelfvertrouwen te versterken

Kortom, leer inzicht krijgen in je stressbronnen en je vaardigheden te verbeteren in omgaan met stress. Persoonlijke begeleiding kan helpen om je doel te bereiken!

Hartcoherentietraining

Doel

Met hartcoherentietraining leer je een concrete vaardigheid om stress zelfstandig te beheersen, zodat je jezelf veerkrachtiger voelt. Het is een objectieve en wetenschappelijk gevalideerde methode om jezelf terug in balans te brengen. Korte en krachtige herstelmomenten zijn het resultaat van hartcoherentietraining. Hartcoherentie vraagt niet veel tijd, wel regelmatige oefening!

Wat zijn de effecten van hartcoherentietraining?

  • Bevorderd rustgevoel, creatief denken, concentratie en focus
  • Minder irritatie, angstig of emotioneel reageren
  • Beter kunnen relativeren
  • Verhoogde veerkracht
  • Bloeddruk regulerend en verhoogde weerstand tegen ziekten
  • Verbeterde slaap en regulering lichaamsgewicht
  • Positieve weerslag op fysieke klachten zoals hoofdpijn, spierspanning en vermoeidheid

Hoe?

In 5 sessies leer je ademhalingsoefeningen die je hartritme beïnvloeden. Je zenuwstelsel en brein ontvangen signalen waardoor evenwicht ontstaat. Alles begint met ademen! De oefeningen zijn op ieder moment toepasbaar en zorgen voor snelle recuperatie. Je krijgt oefeningen mee om dagelijks te doen zodat het positieve effect van de training behouden blijft. Biofeedback meet de vorderingen die je maakt.

Voor wie?

Hartcoherentietraining is bestemd voor iedereen die meer veerkracht wil ervaren en graag start aan een duidelijk afgelijnd coaching traject van 5 sessies, gespreid over 7 weken. Je kan de training preventief volgen, maar ook wanneer je spanningsklachten ervaart en zowel mentaal als lichamelijk wil herstellen. Hartcoherentietraining kan deel uitmaken van stress en burn-out coaching.

Interesse?

Neem contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Samen vinden we de gepaste begeleiding op maat van jouw doel!





    Referenties

    Daphne

    De hoogzwangere Daphne had te maken met stress en onrustige nachten, en besloot voluit te gaan voor hartcoherentietraining. “Vanaf de eerste afspraak voelde ik dat ik mezelf kon zijn”, vertelt ze. Na enkele sessies en de bijhorende oefeningen voor thuis, voelt ze zich opnieuw compleet op haar gemak. “Ik werd rustiger, ik sliep beter, mijn bloeddruk ging omlaag. Kortom, ik ben terug veel gelukkiger.”